octopusdesign.nl

Ontdek de diepere wateren

Blog

Wat te doen als er een storing bij KPN webmail is

KPN is de grootste provider van telefonie van Nederland. Niet alleen bieden ze telefonie aan, maar ook internet, televisie en webmail. Door deze hoeveelheid diensten die KPN aan haar klanten aanbiedt, kan een storing altijd voorkomen. Maar niet alles wat op een storing vanuit KPN lijkt, is ook daadwerkelijk een storing. Soms is er een andere oorzaak waardoor jij geen mail ontvangt of kunt versturen. Denk bijvoorbeeld aan een slechte internetverbinding of een volle mailbox. Hoe worden deze problemen veroorzaakt en kun je ze gemakkelijk zelf oplossen?

Wat is KPN webmail?

Allereerst is het wellicht handig om te weten wat KPN webmail precies inhoudt. Net als bij internet en televisie, kan er ook een storing voorkomen bij de webmail van KPN. Dat de mailadressen eindigend op @kpnmail.nl bij KPN horen, is natuurlijk vanzelfsprekend. Daarnaast behoren nog meer mailadressen tot KPN, zoals @kpnplanet.nl, @planet.nl, @freeler.nl, @hetnet.nl, @wxs.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnetnuenen.nl en @onsneteindhoven.nl. Wanneer er een storing bij KPN is, ervaren mensen met mailadressen die op deze domeinnamen eindigen, problemen. 

Controleer de internetverbinding

Zoals eerder vermeldt, worden de meeste problemen met KPN webmail niet veroorzaakt door een storing vanuit KPN, maar door een probleem dat dichter bij huis ligt. Neem bijvoorbeeld de internetverbinding bij jou thuis. Als hier een probleem mee is, kunnen er zich eveneens problemen voordoen bij jouw kpnmail. Wanneer er een probleem optreedt, controleer dan eerst of je WiFi-ontvangst op je laptop of smartphone wel aan staat. Daarnaast kun je nog de modem van jouw internetprovider, bijvoorbeeld KPN, checken. Is deze goed aangesloten? Zo niet, sluit de modem dan goed aan en reset eventueel de modem. 

Een volle mailbox

Een andere oorzaak van problemen met jouw KPN webmail kan liggen in een volle mailbox. Of dit nou die van jou is, of van degene waarnaar je een mail wil sturen; vol is vol. Als een mailbox vol zit, kunnen er geen nieuwe mails meer bij. Wanneer de ontvanger van jouw mail een volle mailbox heeft, krijg je na verzenden van de mail een foutbericht terug. Het is niet gelukt om de mail goed af te leveren. Als dit het geval is, weet je in ieder geval zeker dat het probleem niet bij jouw e-mailprogramma ligt. 

Landelijke storing bij KPN

Tenslotte kan het probleem natuurlijk altijd aan de kant van KPN liggen. Mocht je een vermoeden hebben dat er een storing bij KPN is, dan kun je storingsite checken. Hierop wordt vermeld of er inderdaad sprake is van een storing en wordt je op de hoogte gehouden van het verloop van de storing. Als er nog geen melding is gemaakt van een storing, maar je toch echt een storing vermoedt, dan kun je altijd zelf een melding maken en zo anderen met hetzelfde probleem een handje helpen.

Geef een reactie

Thema door Anders Norén